Veckans fönster – Akademiskt

får leta igenom mitt arkiv denna gången då jag inte kommer ge mig ut och fota den kommande veckan. Mycket att förbereda, överlämnande av arbete inför att jag går på semester (och mina kollegor återvänder och får tillbaka sitt också som jag har jobbat med under sommaren), bearbetning av en väldigt god väns bortgång i fredags och en massa annat.
Men jag tror jag har en bild i alla fall som ska falla under akademiskt fönster:

 

Här en bild på fönster i BMC byggnaden på USiL, kan tänka mig att man måste vara, eller i alla fall att det underlättar att vara, av akademisk bakgrund för att jobba på biomedicinskt center.

Fler akademiska fönster hittar du här

16 thoughts on “Veckans fönster – Akademiskt

  1. Absolut akademiska fönster, ibland är arkivet en riktig guldgruva! Tungt med en god väns bortgång, beklagar men hoppas att du ändå får en fin semester!

    • Tack för omtanken, det var verkligen information som skar i hjärtat när man fick höra om det. Nu får vi se om det ev blir en tur upp till Sthlm till helgen för att hedra hans minne. Håller med, arkivet är alltid en bra guldgruva, och den blev bättre sen jag blev klar med att sätt keywords på alla bilderna, det är ju mycket enklare nu att bara plocka fram fönsterbilderna.

  2. De byggnaderna känner jag igen och ett perfekt val till veckans tema! Arkivet är guld värt. Hoppas du får en skön semester trots det sorgliga bekedet.

  3. Biomedicinskt center kräver nog längre akademiska studier för de som arbetar där, det tror jag med. Så ett mycket passande val av byggnad och med många fönster. Bra med fotoarkiv ibland.
    Beklagar att du förlorat en vän, alltid tråkigt när det sker.
    Hoppas du får en fin semester, nu kommer kanske värmen.

    • Hej Erik,
      tack för din kommentar. Semestern började ju med en regnig dag, men det gjorde inte så mycket. har varit bra väder att sitta och redigera foton från gårdagens modell fotografering.

Kommentera

