Fönster ruffigt

Ja då var Susanne igång med fönsterteman igen. Som tur var satt jag och höll på med att editera en massa foton från en flyguppvisning den 5 September när det slog mig att jag måste ju se till att publicera mitt bidrag till fönster massan.

Ruffigt

fler ruffiga fönster ser du på: http://susannehultman.se/category/fonster.html

9 reaktioner på ”Fönster ruffigt

  1. Ruffig men vacker gammal trädörr! Men jag undrar om det är ett fönster där. Det ser ut som om fönstret är borta ..? Om det är så blir det ju förstås ännu ruffigare!

    Tack för titten hos mig!

    1. Hej Cecilia, tack för kommentaren. Du har helt rätt, den lilla gluggen är utan fönster. Dörren tillhör det som en gång i tiden var tvätteriet till ett slott och hela byggnaden var lite i förfallet tillstånd. Nu har man dock börjat restaurera det så jag måste ta mig en tur dit igen snart och se om man har fixat till de här ”skavankerna” eller om man fortfarande kan få lite sånna här trevliga bilder.

  2. Snyggt ruffigt och rött! Och jag gillar diagonalerna. Är nog en obotlig ”form- och symmetritittare” som verkligen gillar de enkla och rena fotona. Fast så tänker jag att du vänt kameran på kant så att de lodräta linjerna blivit som de är. 🙂

    Undrar förstås var du tagit det och funderar vilt om jag känner till något slott i trakten som har en gammal och sliten tvätteribyggnad i den stilen, men det verkar som jag tänker förgäves.

    Flyguppvisningen, det var väl den i Ljungbyhed?

    1. Hej Susanne,

      Japp helt rätt, flyguppvisningen som var i Ljungbyhed. Det var ju helt underbart väder och måååånga foton blev det =)

      Faktiskt är det så att kameran inte är ställd på kant utan brädorna i dörren är på det hållet. *hihi* så du har inte lyckats luska ut vilket slott det är jag varit vid? Vi har ju en hel del i vår lilla bygd, och denna bild är tagen vid Skarhults slott. Där ligger ju en byggnad när du kört över ån och sen vägen svänger mot Hurva. Det är det gamla slotts tvätteriet (det är i alla fall vad jag fått förklarat för mig av de som var med på den tiden då byggnaden användes *ler*).

Kommentera

