Fönster – Italienskt

Denna gången försökte Susanne sätta mig på pottkanten. Eftersom jag i mitt fönster-inlägg hade lagt upp en bild på ett fönster från Italien så ställde det till det lite för mig när hon nu valde att ha italienskt som fönster tema. Så efter att ha rotat igenom mina italien bilder på datorn så lyckades jag till sist hitta ytterligare ett foto från Modena där det ingår fönster *ler* Så det får bli mitt bidrag denna gången.

 

7 reaktioner på ”Fönster – Italienskt

  1. Hehe, där kom det till sist, det italienska fönsterfotot. Så typiskt italienskt är det också. Modena har jag aldrig besökt, men var på väg att få jobb där på 1990-talet. Resan från Milano var för lång så jag sa nej.

    1. *ler* jo det tog ett litet tag att hitta ett bra fönsterfoto, tänkte se om jag kunde hitta ngt från Pennabilli för att komma lite ”utanför” men där hittade jag inget av värde. =) Jasså, vad skulle du jobba med i Modena?

  2. Jag arbetade redan på svenska skolan i Milano när man startade den svenska skolan i Modena eftersom Tetra Pak flyttade ner. De behövde lärare för de äldre barnen och jag blev tillfrågad, men tackade alltså nej.

  3. Jag längtar till Italien ….. nynnar….
    Härlig bild.

    Tänker tanken att tänk om temat blir nånstans ifrån där man inte varit. Då gäller det att vara uppfinningsrik 😉

Kommentera

