Fönster – industriellt

Får försöka mig på att hinna med att dyka upp här igen. Det var lääääänge sen nu och måste erkänna att det blivit ytterst lite fotat i år tyvärr. Måste komma igång med det innan det är dags att dra ”hem” till Australien igen. Har dock hittat lite fönster som passade in på veckans tema, så därför tänkte jag göra en instickare här hos Susanne igen 🙂

Denna är tagen från insidan av gamla Kockums varvet och det var ju en industri när det begav sig 🙂

Fler trevliga industriella fönster hittar du här

8 reaktioner på ”Fönster – industriellt

  1. Kul att se dig delta med fönster igen! Det var ett tag sedan. Precis som det var ett tag sedan Kockums stod på topp. Nej, förlåt, så länge sedan var det ju inte du bidrog med fönster. 🙂

    Och med ditt inlägg så jag plötsligt att pingningen fungerar på mitt nya webbhotell. Pjngen kom före kommentaren t.o.m.

    Så du ska ner till vintern i Australien. Hmm, föredrar nog värmen jag. 🙂

    1. Japp, det blir en tur dit ner i slutet av Oktober och större delen av November, det är ju slutet på våren/början på sommaren där, så det ska nog bli riktigt skönt. Sist jag var där under den tiden så hade vi temperaturer upp emot 40 grader, så jag klagar inte 🙂

      Det var väl nästan ett halvår sen jag deltog sist tror jag 🙂 har varit allt för dålig att använda kameran i år tyvärr. Håller just nu på med fotona från stadsfesten, så det kommer nog en liten fotoblogg med bilder därifrån under morgondagen eller torsdagen (beroende på hur vädret är *ler*). Sen har jag söndagen och måndagens bilder kvar att redigera också bara. 🙂

  2. Håller med vad gäller ölen Guinnes, inget för mig heller är ingen öldrickare. Min man som är från Irland är inget för de heller. Men stor industri de är det allt. 🙂

  3. Vacker industribyggnad med fönster i olika storlekar. Kul att dom bevarar något som minner om den tid som var. Vid Carnegie porterbruk, där min bild är tagen står det kvar en portertunna Där arrangeras ibland porter- och ölprovningar. Tack för kommentaren hos mig!

Kommentera

