Starka saker

insåg att en av mina hibiskus hade fått lite ohyra på sig så jag beslutade mig för att spraya den med Pyretal för att få bort ohyran. Herre jisses vad den där växtsprayen måste innehålla dåliga saker! Inte nog med att jag själv började må dåligt (trots att jag befann mig utomhus när jag sprayade hibiskusen) men ca 5 timmar senare kom det en fluga och satte sig på ett av bladen och inte tog det vidare lång tid innan flugan trillade av pinnen! Ska nog akta mig för den där växtsprayen i fortsättningen!

Hur som helst så blev det tid till att sätta sig på balkongen och läsa lite i eftermiddag, var bara lite svårt att välja vilken av de 4 böckerna jag just nu läser som jag skulle anfalla idag. Det slutade med att det blev Stephen King’s ”Just after sunset” , jag plockade även otåligt fram de underbara svarta körsbären som jag inhandlade igår när jag var på Orelund. Innan jag visste ordet av det så hade jag munnen full av kärnor *haha* men men, de är ju köpta för att ätas 🙂

Kommentera

