Veckans fönster – Snett

Nu har jag blivit klar med mina foton från min tur Down Under. Ibland blir man lite arg på sig själv för att man tycker det är så kul att fota… i alla fall när man kommer hem och ska sitta och göra vid alla fotona i alla fall. Nåja, ca 1000 RAW foton har gjorts vid på 1½ vecka nu. Och som tur var så hade jag varit vid:

… och utan att veta att Susanne skulle ha ett team på ett snett fönster så lyckades jag fota sådant också när jag var iväg, detta befann sig på baksidan av ovanstående byggnad :

 

Om du vill se fler trevliga sneda fönster, eller titta bakåt i tiden och se andra fönster teman, ja då ska du helt klart bege dig till Susannes fotoblogg.

10 reaktioner på ”Veckans fönster – Snett

  1. Åh, förstås har du varit vid det där danskskånska byggnadsverket. 🙂
    Om jag någonsin kommer mig iväg till det där landet så blir det ett självklart fotoobjekt. Speciellt din andra bild ger ju en annorlunda vy som man inte är så van vid att se och får betraktaren att inse hur stor byggnaden är.

    Ja, och så får jag väl hälsa dig välkommen hem till det gråa regnet. Ser fram emot fler bilder från din resa.

    1. Hej Susanne,
      Har ÄNTLIGEN blivit klar med bildbehandlingen nu, har suttit med bilderna all ledig tid sen jag kom tillbaka till det grådaskiga vädret, men det har ändå tagit ca 1½ vecka att bli klar, trots att det bara varit småjusteringar som gjorts. Gallringen tog väl mest tid kan jag tänka mig och se till att jag hade minst två backuper på olika ställen innan jag ens vågade mig på att röra bilderna 🙂

      I morgon blir det visst bildvisning på jobbet för mina kollegor har DE bestämt nu när de vet att jag är klar *asg* man ska INTE låta de diktera vilkoren!

  2. Så himla vackert snett…det är ju onekligen en spännande och intressant design med de segelformade skalen…Det känns oerhört nytt, men det är ändå snart 40 år sen det invigdes, time flies… *L*

Kommentera

