veckans fönster – triangulärt

Hmmm, nu kändes det genast som att Susanne försökte sätta en på hal is med veckans fönster och jag började genast fundera i stora banor om var jag hade sett sådana fönster och hur man bäst skulle fånga dem. Men helt plötsligt slog det mig att jag faktiskt hade ett par foton redan som verkligen håller styvt på det där med triangulära former så därför snyltar jag i min egen gotteburk och tar ett foto som ser ut så här:

Då alla de där smådelarna i hela byggnaden är av glas i olika färger OCH är utformade i trianglar så kan det ju kvitta vilken av trianglarna man tittar på eller på hela byggnaden i sig 🙂

Vill du se fler triangulära eller andra roliga fönster så kan du alltid ta en titt HÄR.

Eftersom folk undrar vad det är för byggnad och hur den ser ut i sin helhet så får jag editera min blogg. Ber om ursäkt för att jag inte gjorde detta från början.

Byggnaden som jag har avbildat här för detta triangulära fönsterprojekt är inget mindre, eller större, än Federation Square i Melbourne och den ser ur så här i sin helhet (eller i alla fall från någon av alla de vinklar som jag fotade byggnaden på).
Det är alltså hela den där byggnaden som syns närmst Yarra River hela vägen från vänsterkant till högerkant.

29 reaktioner på ”veckans fönster – triangulärt

    1. *ler* jo det är onekligen triangulärt. Det roliga är att jag inte reflekterat över det förrän just när jag skulle titta igenom vad jag hade från semestern jag precis hade som passade in på Sassas tema.

    1. *hehe* nä det var väldigt mycket trianglar 🙂 Fast helheten har jag inte visat, man vet ju inte när Susanne kommer med fönster uppdrag som passar med hur byggnaden ser ut inifrån, så några foton har jag fortfarande sparat undan 🙂

  1. Här ser man verkligen dom triangulära formen, tjusigt fönster.
    Roligt att se hela byggnaden och vilken resa du har varit på.

    Jag hade jätte bra skor på fötterna, på min resa..

    Här har snön fallit i natt, allt är vitt. Får se hur länge det ligger kvar.

    Ha en fin adventssöndag. // Lissen

    1. Hej Lissen,
      jo det är underbart att komma dit ner, o varje gång jag kommer dit så känns det som att jag har kommit hem. Det som känns udda är att gå och se julskyltningar, höra julmusik och se folk sätta ut snögubbar och tomtar i trädgårdarna och det är soligt och ca 40 grader varmt, för oss nordbor så passar den kombinationen inte alls. =)

      Har sluppit snö som lagt sig här… än så länge. Så man ska väl kunna cykla till stationen de sista 4 dagarna också utan problem.

      Hoppas du haft en trevlig 4e advent.

Kommentera

