Skånsk Naturfotofestival

Det ser ju ut att bli en hel del trevliga föreläsningar på årets Skånska naturfotofestival i Hässleholm. Har redan köpt min biljett så den helgen kan de glömma att jag jobbar över på jobbet 🙂

Jag har varit på alla de tidigare festivalerna och man brukar ordna det hela väldigt bra. Brutus Östling har varit med ett par gånger bland annat och i år ska Jens Assur vara med. Dessutom har man ju sin egen foto tävling, Photo Natura brukar ha utställning där och så finns det en massa företag som har utställning/produkt uppvisning med lite ”känna och klämma”.

Någon annan som ska dit i år?

4 reaktioner på ”Skånsk Naturfotofestival

  1. Men Jens Assur är väl ingen naturfotograf? Hur kan det komma sig att han deltar på naturfotofestivalen?

    Och nej, jag är ingen naturfotofantast så jag står över. 🙂

    1. För mig är Jens i första hand en nyhets och dokumentä fotograf. Men om man läser den beskrivning som Studiefrämjandet i Hässlehols skrivit på siten så innehåller hans senaste projekt även en del om lantbruk, skog och miljöpåverkan av allt vi håller på med i dagens läge, så jag tror det är den biten samt det att han ska få/har fått ett pris nyligen som gör att han ska vara med. Kul ska det bli i alla fall 🙂
      Ingen naturfotofantast o ändå är du i Abullahagen och fotar lite då och då 😉

      1. får väl berätta när festivalen varit om det var ngt eller inte 🙂 ska se om en gammal fotokollega och arbetskollega ska ställa ut där uppe i år med.

Kommentera

