Veckans fönster – Ventilerat

Så har vi en ny utmaning från Susanne. Fast denna gången var det betydligt enklare måste jag erkänna, eller så är det för att jag har semester så jag har haft tid att leka med kameran och titta i mitt arkiv 🙂

Min bild ser ut så här i alla fall, hoppas Susanne godkänner den 😉

 

Om du vill se fler ventilerade fönster så klickar du här

32 reaktioner på ”Veckans fönster – Ventilerat

  1. Det blir nog inga problem att få den här fina bilden godkänd 🙂 Ventileringen är ju solklar 😉 Skulle gärna se mer av liknande färgstarka fasader. Lyser upp och gör en glad !!

    1. Tack för mycket Anita, nu vågar nog inte Susanne säga ”Nej” till den *hihi* Jag gillade den starka gula färgen de hade, och det här lilla fönstret såg så gulligt ut.

    1. det är visst mer än jag som gillar den starka varma färgen på byggnaden 🙂 men visst får den en att nästan känna värmen mot ansiktet när man tittar på fotot.

      1. det är egentligen tur att fotot är taget med en zoom glugg så man slipper se hur det egentligen ser ut där detta fotot är taget, det är en bakgård som inte är så väldigt vacker, men jag gillade den starka varma färgen och det lilla pittoreska fönstret.

  2. Snygg bild. Tydligt att rummet blir ventilerat, så det blir godkänt.
    Gillar färgen och ljuset, det känns som södra Europa. Men kanske är det bara taget i vår sköna vårvärme just nu.

  3. Förstår att du föll som en sten för den varma gula färgen, det varma solljuset och det gulliga lilla ventilationsfönstret.
    Och bilden kan du använda fler gånger när Susanne bjuder på teman som ombyggt, förändrat, förminskat… 😉

  4. Vilken underbar solgul färg! Det lilla fönstret är nog det sötaste jag sett. Intressant att se att det är ett igenmurat fönster och sedan kom dom på att ett litet fönster behöver vi nog i alla fall 😉

    1. frågan är, kom de på att sätta in ett fönster INNAN de hade murat igen det helt eller murade man igen först och sen kom på att man skulle ha ett fönster i alla fall? 🙂

    1. Hej Lissen,
      tack för din kommentar. Nja jag vet inte om själva fönstret kan se sommarglatt ut, däremot kan ju som sagt allt runt omkring själv fönstret hjälpa till med att förmedla den feelingen 🙂

  5. Härligt ljuvligt sommargult. Och visst är det godkänt. Jag inser att efter en dusch så måste det ventileras och i gamla hus utan speciella ventilationsanordningar så är det fönstret som får stå för ventilationen. 🙂

Kommentera

