Förra veckans fönster – hippologiskt

Ja även om jag var sen så tänkte jag bidraga med ett foto jag också, så får Susanne säga vad hon vill 🙂 

Mitt foto kommer från Brügge i Belgien och ”snubben” som sitter i hästen (inte han som sitter PÅ!) är Flat-Chris och han förekom på många olika ställen när vi var där. Det fick bli hans avstamp på sin jorden runt resa till olika fotografer på vårt forum. 

Image

Fleg hippologiska fönster hittar du här

16 reaktioner på ”Förra veckans fönster – hippologiskt

  1. Roligt med den där ”Flat Chris” figuren. Bra att Mia gav länken till Flickr-sidan!
    Håller med, man lär sig nya saker nästan varje dag. Klart skojig idé!
    Bra häststaty och fönster finns det ju också, kul bidrag. 🙂
    Flat Chris, det var ju några år sedan, undrar om det pågår något liknande just nu?

    1. vad jag vet så figurerar det fortfarande med ”Flat Stanly” som den ursprungliga idén hette. Men med tanke på att Chris var forum/site ägare så tyckte vi det var trevligare att göra ett foto på honom och ta med honom världen runt 🙂

  2. Brügge är en fin stad att ströva runt i och äta musslor med pommes frites i minns jag 😉
    Kul med Flat Chris och fint med Mias länk.för hans äventyr var helt nya för mig.
    Glad att jag hann in till ditt kul bidrag innan stängningsdags 🙂

    Glad Påsk!

    1. *hehe* ja man vet aldrig när Susanne kastar ut en för att man är för sen, men denna gången verkar jag ha haft benådning och fick vara med i alla fall 🙂

      1. Hmm, visst får du lov att vara med. Bättre sent än aldrig, heter det ju. 🙂

        Nu blev det ju jag som var sen i stället. Kom alldeles nyss på att jag inte tidsinställt nya fönstret, det ornitologiska. Men nu är det klart!

  3. Det glädjer mig att se en häst i metall – som du skrev häst som häst.
    Kul med historien bakom och får tacka Mia för länken.

    1. tack tack. ”Vi”, den fotositen, hade en hel del roliga foto träffar för oss. Det var ibland även långväga folk som dök upp, så som från USA och Kina bland annat.

Kommentera

