Veckans fönster – Ståtligt

Så har det äntligen varit en långhelg… eller? nja lite av en varannandags helg, halvt ledig i lördags, jobbade i söndags, helt ledig igår och jobbat idag *suck* tur att man har helger så man kan jobba, eller det är inte det helger är till för?
Nåja i går fick jag i alla fall spendera större delen av dagen ute i skog o mark tillsammans med kameran och en god vän. Och när jag väl kom hem så är ju som alltid NYA foton roligare än att försöka hitta ett som man kan använda i Susannes fönster teman, även om jag visste på ett ungefär vilket jag skulle använda. Så nu när jag väl har slutat jobba för idag så har jag även letat fram mina kandidater till det ståtliga fönstret och fastnade till sist för bilden nedan på grund av att jag tycker fönstren ovanför ingången är så ståtliga.

Byggnaden finns i Treasury Gardens i Melbourne och heter Royal Exhibition Building. Byggnaden blev klar 1880 för Melbournes första internationella utställning. Här satt även Australiens första federala parlament, från år 1901.

För fler trevliga ståtliga fönster, gör ett besök hos Susanne!

10 reaktioner på ”Veckans fönster – Ståtligt

  1. Snyggt! Och visst är det riktigt ståtliga fönster ovanför ingången.

    Idag är ju arbetarnas dag, så det är väl ganska logiskt att du arbetat idag. 🙂

  2. Ler åt de förra kommentarerna och säger som brandedo54, samma lika här *L*
    Nåja, nu var det ståtligt jag skulle kommentera….och det finns väl egentligen inget att säga om det, klart ståtligt!!! 🙂

Kommentera

