Veckans fönster – Valfritt

Okej, så har Susanne åter gett oss uppdraget att hitta ett valfritt fönster, och sådana har jag många av 🙂
I veckans bidrag så återvänder vi ”hem” till Sydney och tittar på fönster, och det finns mer än ett på denna byggnaden, typ HELA byggnaden.

 Byggnaden tillhör en bank, men jag kan tänka mig att det är riktigt skönt att ha den där balkongen de stoltserar med på toppen. Men som ni ser så finns det INGA valar i fönstren så med andra ord är det valFRITT 🙂

Fler fönster hittar ni hos Susanne

4 reaktioner på ”Veckans fönster – Valfritt

  1. Alldeles riktigt, de allra flesta fönster är alldeles valfria. Det skulle väl vara de där stora båtfönsterna på öppet vatten som möjligtvis kan ha en val i sikte.

    Ja, och här visar du ju mängder av valfria fönster som möjligen har kommit lite på sniskan. Men de kanske är sådana på andra sidan jorden? 😉

    Förresten verkar du alldeles av dig själv välja att vara sist bland fönsterfotograferna. Är det också ett fritt val tro?

    1. *hehe* jag vet, antingen var jag inte riktigt nykter när bilden togs eller så var det jag som inte hade kameran 100 % rakt, och inte bekymrade jag mig om att räta upp det heller innan jag lade ut bilden 🙂 hade ju ett jobb att springa tillbaka till men ville hinna med att få upp en bild i alla fall. Hoppas nu att jag får en lugn helg (eftersom jag ska jobba helgen efter) och om jag har riktig tur så kanske jag får ledigt torsdag o fredag också denna veckan som kommer (även om det ser mörkt ut), så då kanske jag ska hinna med veckans tema.

  2. Åhhhhhhhh VALfritt…..*suckar men ler*
    Funderar på att omskola mig till fönterputsare i Sidney…det verkar åtminstone finnas jobb där ;-))

    1. *hehe* ja jag kunde inte låta bli att jäklas med Susanne om just det VAL-fria fönstret 🙂 jodå nog finns det gott om höga hus i Sydney med många fönster som behöver putsas, men jag tror jag överlåter någon annan till att ha det nöjet och håller mig på marken i solskenet istället 🙂

Kommentera

