Veckans fönster – Belyst

Då ändrade vi riktning och gick ur mörket och in i solskenet för att leta efter veckans fönster tema. Eftersom jag lyckats få eftermiddagen fri idag och jag vet att det inte blir fotat i helgen pga jobb, så gav jag mig ut idag och jagade belysta fönster. Egentligen var mitt mål att fotografera rivningen av den gamla spannmålssilosen men när man ändå är ute så kan man ju även leta efter lite belysta fönster, speciellt en sån här dag. OCH på vägen in mot centrum såg jag vad jag skulle använda så snabbt upp med kameran och bränn av en exponering innan tillfället går förbi.

Så lite solbelysta bilrutor får bli mitt bidrag denna veckan. Eg skulle jag avvakta och publicera det först på torsdagskväll så jag inte skrämmer Susanne för mycket, men nä man ska inte hålla sig till sådana rutiner 😉

Fler belysta fönster hittar du här!

29 reaktioner på ”Veckans fönster – Belyst

  1. Hehe, så du var tidig idag. Ja, man skulle ju kunna bli förvånad men jag minns att du faktiskt har varit först en gång också. Variation förnöjer. 🙂

    Försöker förtvivlat se var du tagit din bild, men det vill sig inte riktigt med igenkänningen i kväll. Men om du var på väg mot den rivna silosen så måste det väl vara vid rondellen Kvarngatan-Östergatan, för där är det 30?

    Och vad har lastbilschauffören egentligen hittat på där?

    1. *ler* jo men det var så länge sen jag var först, så jag trodde du hade glömt bort det 🙂

      Bilden är tagen från Brahe hälsan (Gamla Ford) och bort mot gamla AF huset, så du är helt rätt på det. Vad lastbils chaffisen gjort har jag ingen aning om, det finns ju inte så värst mycket där borta som han kan leverera saker till.

      I morgon blir det till att ge sig på en sån där 16-18 timmars arbetsdag igen, men nu kan jag göra det med gott samvete, för jag vet att jag har presenterat mitt foto till ditt tema redan 🙂

  2. Mina kommentarer verkar dyka upp, försvinna och dyka upp osv i dag… kommenterade här förut…

    Bra bild från vardagslivet. Inte bra med för mycket sol i ögonen när man kör, samtidigt är det bättre att köra i ljuset än i mörkret :0)

    1. hittade anledningen till varför dina kommentarer inte syntes. WordPress valde att lägga det i lådan för ”skräp post” men nu har jag sagt till den att sluta med sådana dumheter så jag hoppas den har förstått och inte gör om det 🙂

  3. Gör ett tredje försök att kommentera hos dig i dag… något blir fel hela tiden…

    Bra vardagsbild. Inte så bra med för mycket sol i ögonen när man kör. Samtidigt är det bättre med ljus än mörker.

    1. jasså? var det problem att kommentera? Skönt att det löste sig till sist i alla fall.
      jo lite ljus är ju inte helt fel när man kör bil, men gillar inte för starkt solsken.

  4. De solbelysta/reflekterande bilrutorna är en klockren tolkning på veckans tema. Kul med ytterligare en bild från Eslöv. Fast jag har jobbat där i mer än 30 år så har jag inte så många fönsterbilder i arkivet. Får väl ta mig dit igen med kameran någon solig dag!

  5. Solbelysta fönster är inte alltid så kul när man är ute och kör bil, men de passar ju temat perfekt. Silorivningen har jag sett när tåget rullat förbi Eslöv. Den ser ut att göra sig på foto den med.

Kommentera

