Veckans fönster – Korvigt

Nu har Susanne fått solsting och ska ha korviga fönster. Tyvärr finns ju inte den välkända korvaludan kvar i stan, Korva Helges, så jag fick ge mig i jakt på annat. Det finns ju andra kända i byn, så som Elsas (nåja, den heter ju Anderssons men alla känner den nog bättre som Elsas), Vickie’s, WP’s vagn och så då den jag valde. Jag valde den med tanke på att den faktiskt också har en korv på sin namnskylt.

Om jag inte har fel för mig så låg Chikos ursprungligen där Vickie’s har sin idag. Men det är ju många år sen de flyttade hit ut för att slippa slåss om kunderna inne i stan.

Man stoltserar med att ha Eslövs största korv, som man döpt till storebror. Vet inte vad det är för någon korv. Den kanske slår den som säljs på DJ Burger i Lund, där man får korven i en baguette och ändå sticker korven ut på båda sidor.

Fick många konstiga blickar av både de som var där och käkade och personalen när jag stod där ute och fotade, och de verkade inte ha mjuknat när jag vinkade till dem heller, så det var bara att släppa ner kameran och gå vidare. Men men, då hade jag ju redan lyckats få de bilderna jag ville ha för att klara av Susannes utmaning 🙂

Fler kroviga fönster hittar du här

16 reaktioner på ”Veckans fönster – Korvigt

  1. Va – vill de inte vara med på bild!? 😉
    Korvigt tyckte jag var ett riktigt svårt fönstertema – men vi löste det på liknande sätt.
    Med en korvkiosk.

    Ha det gott & Tack för titt-in!

  2. Kul med din eslövshistorik om korvställena i Eslöv. De flesta har jag besökt under min ”arbets”tid i Eslöv. Chico´s stod för många av mina snabbluncher alla de år jag jobbade både på Merab och kommunen.

      1. Kan nog vara så att de även har en del utländska korvar också 🙂 men nu vågar man ju inte gå dit och kolla in utbudet. Det hela är Susannes fel!!

  3. Haha, ja ibland undrar väl folk vad man är för galning när man kan fota de mest (i deras ögon) ointressanta ställen eller knepiga saker… *L* Dom skulle bara veta! 😉

  4. Jodå, Chikos korv får klart godkänt av mig och ena sonen. Har provat den någon gång när jag varit på handbollsträning med yngste sonen på Berga och inte orkat laga mat på kvällskvisten. Annars brukar det mest bli pizza när sonen ska ha snabbmat. Senast igår, eftersom han tagit sig hit från Italien den här veckan. Misstänker starkt att det är han som tagit med sig sommarvärmen därifrån. 🙂

    1. Ja man får vara glad att det inte är ett ställe som ligger i närheten av där man bor så man vågar vara utomhus utan att riskera bli förföljd eller utfrågad om vad man gjorde 🙂

Kommentera

