modell fotografering

OJ!! Susanne lurade/tvingade mig att följa med på modell fotografering igår. Jag som är så usel på att fota människor.

Fast det var mycket enklare att fota modeller måste jag säga, men det beror väl på att de är med på det och man inkräktar inte på deras liv så som jag känner att man gör om man fotar okända människor. Men det är säkert något man kan träna bort. Dock tycker jag det är väldigt svårt att dirigera folk hur de ska ”arrangera” sig. Kan tycka att det ser så lätt ut när man ser andras foton, modellen står ju liksom precis så som han/hon ska göra, men att själv försöka dirigera dem till att inta den där ställningen är verkligen inte lätt. Men nu fick man i alla fall en möjlighet att prova på det lite och med medgörliga ”offer”.

Så det var ju bra att första dagen på semestern var en regnig dag, för idag har jag kunnat koncentrera mig på att gallra och redigera de foton jag tog igår.

Ett lyckat modell foto som jag fick med mig hem är det här:

Hon försökte undvika mig, men ack jag var snabbare än Lucky Luke med kameran 😉 Nu beger hon sig dock till Italien i tre veckor, så vi får försöka klara oss utan våra veckoliga uppdrag inom fönstervärlden tills hon är tillbaka.

2 reaktioner på ”modell fotografering

Kommentera

