Veckans fönster – valfritt

Eftersom Susanne beslutat sig att åka till Italien när det varma och fina vädret dök upp, och jag började min semester precis lagom till solen och värmen kom också, så fick vi fria tyglar att hitta fönster. Som vanligt så drar man ut på tiden och kommer inte på sig själv förrän så här i sluttampen med att lägga

upp något. Mitt/mina fönster denna gången tog jag idag via min mobiltelefon och de är därför inte de där bästa fotona precis.

Det första fönstret togs på Scandlines färjan Hamlet på väg över till Helsingør och den andra är väl ett ganska så vanligt Helsingørs fönster, i alla fall i närheten av hamnen så att svenskarna inte behöver gå så långt från sundsbussen eller om de tagit en ”gå-biljett” med de större färjorna. Själv hade jag ingen anledning att gå in här, men tyckte att det kunde bli ett trevligt uppslag från min sida på veckans fönster 🙂

12 reaktioner på ”Veckans fönster – valfritt

  1. Välkända vyer, och härliga! Det är något speciellt att ta färjan över. och då man väl har kommit till Danmark så ser det rätt annorlunda ut. Lite semesterpirr!

    1. tycker det är trevligt i Helsingör med alla de gamla byggnaderna som de har bevarat, det är så vackra att beskåda. Sen är folket så trevliga där och som du säger, det är en annan värld när man bara kommer över sundet.

  2. Läckert färjefönster och vackert typiskt danskt fönster. Kan vara mysigt sitta så där och spana ut under en färjetur. Passande namn på färjan också. 🙂
    Med tanke på annat tema så bidrar jag med nytt valfritt fönster när Susanne är på semester. 😉

    1. Tack Erik, mitt största problem är väl eg att jag inte riktigt går ihop med båtar och speciellt inte gungande båtar 🙂 men jag överlevde i alla fall. Ska in och kolla på ditt nya valfria fönster.

  3. Visst känner man igen sig även om jag inte gör den där resan speciellt ofta. Bor man i mitten av Sverige som jag gör så tar det för lång tid att komma så långt söderut 😉 Då blir det oftast flyg istallet…tråkigt nog. För visst är Danmark mysigt! Nu fick jag ju ändå följa med dig på din resa via dina fina bilder! Tack för det!

Kommentera

