Efterfesten – Ulrik Munther

Den 1st September hade jag och Susanne en slitsam dag, vi skulle ju fota artister och folk som bestämt sig för att närvara på stadens avslutning på 100 års jubileet som startade i fjol. Jag hade ju tänkt mig hitta en bättre position än Susanne för att få bättre foton, men det gick nog inte så värst bra. *haha* Efter lite övertalning av kommunfolket så fick jag lov att gå upp en liten bit på rampen till handikap platsen och ta ett par foton UTAN att ha en massa folk i vägen. Jag gjorde som jag lovade, tog ett par foton och återvände sedan ned från rampen igen, och som plåster på såren så tackade jag kommunalaren för att jag fick lov att vara där uppe 🙂 Vem vet, nu kanske det går bättre nästa gång *haha*

Först ut på kvällens firande var Ulrik Munther. Jag hade ärligt talat inte en susning om vem det var eller vad han spelade/sjöng för något. Jag blev upplyst att han varit med i nån sån där Idol eller X-factor eller vad de nu heter (har ingen aning om hur det gick för honom där och i ärlighetens namn så bekymrar det mig inte heller). Än så länge så var det ganska bra ljus så jag kunde ha mitt 150-500 mm objektiv på kameran och ”nå fram” till scenen i alla fall. Var ju även tvungen att retas lite med Susanne som max kunde komma ut till 300mm med sitt objektiv. *hihi* Att tränga sig fram i havet av småtjejer var inte ens att tänka på, jag vill ju inte bli av med hörseln när de sätter igång och skriker. Så Susanne och jag höll oss lite längre bak på torget där vi kunde prata utan att behöva skrika till varandra men ändå se scenen och fota om vi kände behovet, vilket vi gjorde 🙂

Här kommer några av de som jag klassat som ”ok” från den spelningen.

Kommentera

