Första TV sändningen för i år

Då har vårsäsongen börjat i handbolls världen också och idag inledde Eslövs tjejerna med en hemma match mot VästeråsIrsta. Denna match sändes även på SVT1 och min plan för dagen var att UNDVIKA hamna i tv kamerorna!! Detta funkade inte riktigt som jag tänkt mig och istället för att hålla mig undan så var jag väldigt synlig i TV mest hela tiden *suck* som tur var inga close-ups.

Nackdelen med att en match är TV sänd är att SVT dikterar allt och idag var det verkligen skit, vi fick inte alls befinna oss någonstans där vi brukar vara och fota. Så utträngda som boskap i en hörna fick man göra sitt bästa för att få några foton över huvudtaget. ca hälften av de bilder jag tog idag slängdes när jag väl sett dem på datorskärmen då vinklarna var helt hopplöst fel.  Dock började jag matchen med att sitta kvar på läktaren vid hemma lagets mål, just för att få lite bilder på målvakten in action, och det var nog rätt. Vår målis var på hugget och gjorde ett antal underbara räddningar som gav mig lite läckra och uttrycksfulla bilder.

Image

Det jag har kvar att göra nu är att börja gallra och välja ut vilka (upp till) 15 bilder som jag ska presentera för laget, det får ajg väl sätta igång med efter jobbet i morgon.

Kommentera

