Den dolda kvinnomakten

Idag fick jag ett meddelande/förfrågan från Susanne om jag ville cykla med till Skarhult slott och titta på utställningen ”Den dolda kvinnomakten”. Jag har tänkte länge på att åka dit och se den men sen har det alltid varit någon ursäkt för att inte komma iväg, så idag såg jag tillfället och tog det. Vädret var ju bra så att cykla dit skulle ju inte vara något problem. Väl där så insåg jag att det var dumt att INTE ha åkt på den tidigare. En riktigt trevlig utställning som jag hoppas de fortsätter med nästa år och kanske även öppnar upp lite mer av slottet. 
När vi skulle fika hamnade vi i lite problem, det verkade nästan som allt de hade på sin meny inte fanns. *haha* Istället för att säga att vad man kunde beställa var det som syntes framför oss på disken, så stod de bakom disken och undrade vad vi ville ha. *suck* Till sist fick vi i alla fall lite fika. Väl ute på serveringen så började det banne mig att regna och det skulle INTE regna idag!! 

Efter fikan blev det en tur i slotts parken, bort mot Skarhults kyrka och sedan tillbaka igen. Riktigt trevligt var det. Sen hade vi bara en cykeltur hem igen, den turen kändes som den gick snabbare än när vi cyklade ut till slottet. =)

_SLN1794

Kommentera

