En av de där dagarna

Idag har varit en av de där dagarna. Hade förhoppning om att komma ut och fotografera en del under dagen men så blev det aldrig. Förmiddagen bjöd inte på inspirerande väder, gråmulet och tidvis regn. Under eftermiddagen var det för många handbollsmatcher att titta på för att hinna ut och nu på kvällskvisten så har vädret äntligen bättrat sig, dock fortfarande en del blåsigt.
Nåja jag har inte fått hem min D800 än, så det gör kanske inte så mycket.

I kväll blev det istället en sådan där nostalgi dag. Helt plötsligt kände jag ett sug efter att lyssna på Adolphson & Falk och det blev genast albumet Det Svåra Valet. Kan låttexterna utantill så mina grannar fick lida av att jag ibland bröt ut i kråksång (kan ju inte kalla det skönsång!) och med låtarna kom även tankar och minnen, minnena från när det här albumet kom ut och minnena från vad jag gjorde och hade på den tiden, 1987, det är 28 år sen nu. Tänk vad tiden har gått.

_SLN8006

Kommentera

