Kristiflygare – en vintage dag

Så var det Kristiflygare igen, man är ledig från jobbet OCH det är bra väder. Kan man ha det bättre?
Ja det kunde man, det var ju även dags för Jakriborg Prix så det var ett foto event att deltaga i också.
Jakriborg Prix är ett evenemang där man kör rallybilar från 20-,30- och 40 talet.

Så klockan 10 var jag där och började gå runt och fota bilar… när man inte blev irriterad över personer som inte hade förståelse för att man fotade utan helt enkelt gick och ställde sig i vägen för bilden man precis var klar för att ta. Och inte hade de begrepp att flytta sig heller och gjorde de det så var det bara för att ställa sig i en ännu sämre position.. för mig!

Så många fotomöjligheter gick om intet eftersom jag inte fick sparka på dem eller slänga dem ur vägen. Men jag lyckades i alla fall få tag på några bilder i alla fall.

Efter många timmar där så var det dags att köra hemåt. Dock så valde jag att sticka innan rallyt var slut, allt för att slippa trängseln när alla skulle köra därifrån.
Eftersom vädret var så bra så blev det inte några vidgjorda foton i går förrän sent på kvällen och då blev inget upplagt heller. 🙂

Här kommer ett på en av fotona som jag tyckte var helt OK från gårdagens fototur.

_SLN4613

Kommentera

