På tur

I går var det dags att sticka iväg en runda, kände att jag behövde komma iväg och dessutom kombinera det med foto, sightseeing och shopping. Så in i bilen tidigt på morgonen och ge sig iväg mot Österlen.
Första stoppet blev dock i Tomelilla där jag stannade till vid frukt&grönt utanför Bo Ohlsson’s och här inhandlade jag en del körsbär och det blev även en krukväxt (kände jag behövde förnya lite i blombeståndet också). Därifrån drog jag vidare ner till Simrishamn för att besöka Nya Rökeriet och inhandla lite fisk. Tog mig en tur med kameran i hamnen också, men hittade inte ngt direkt fotovärdigt eller så är det bara jag som har soppatorsk på inspirationen. Försökte fånga lite vågor som slog mot stenarna men det blev inte så effektfullt som jag ville.

_SLN4861_SLN4863

Härifrån drog jag sedan vidare ner mot Kivik där jag gjorde ett besök på Buhres fisk och även in på spettkaksbageriet mitt emot. Försökte hitta ngt fotovärdigt nere i hamnen här men inget kändes intressant så i stället packade jag in mig i bilen och körde tillbaka mot de sälla jaktmarkerna i centrala Skåne, dvs hemåt.
Men även om det inte blev så mycket fotat under gårdagen så var det i alla fall skönt att komma iväg en runda, hittade ett par ställen som jag ska försöka besöka när jag sticker ner nästa gång, troligen under min semester tillsammans med ett par andra fotonördar.

2 reaktioner på ”På tur

Kommentera

