Nu börjar det lida mot sitt slut

tröskorna går sig varma på fält efter fält, säden ska skördas innan det blir för vått, halmen ska balas och flyttas in under tak innan regnet kommer igen. Ingen bonde ligger väl på latsidan nu kan jag tänka mig. Många har tagit tillfället i akt och redan fått undan sitt, kan ju vara så att de även är odlare av sockorbetor och de ska ju börja levereras om ca 14 dagar.

_SLN5979

Tog mig en tur idag med kameran för att se vad jag kunde hitta av det som var kvar, det finns en del fält kvar som inte är skördade och jag lyckades även hitta ett där man höll på.

_SLN5992

I morgon är det ju sagt att det ska bli en del regnskurar, så då får man kanske ge sig ut igen för att hitta rätt förgrund och huvud motiv med rätt himmel i bakgrunden.

Kommentera

