The Force Awakens

Idag var det dags att untnyttja att kontoret är stängt och man kunde göra det man kände för. Väckarklockan stängdes av igår så man inte behövde väckas tidigt idag, för jag behövde ju inte ge mig till jobbet. Så när vaknar man då? jo strax innan väckarklockan skulle ha startat.

Efter en frukost i lugn och ro med tidningen så blev det till att köra och handla till kylskåpet så tidigt som möjligt, dels för att slippa undan all hysteri som skulle kunna inträffa en dag som denna men också för att jag var tvungen att bege mig till Lund senast 11.35. Shoppingen gick bra och snabbt och jag var hemma i god tid innan det var dags att cykla till stationen. Regnet hade slutat men vinden var allt annat än snäll. Dock kändes det bra för med den vindriktningen så skulle det bli medvind hem efter bion.

Väl framme i Lund så blev den en snabb tur till Filmstaden och hämta ut biljetterna och sedan vänta på Jacob som skulle ansluta klockan 12.00. Nu var det äntligen dags att se Star Wars VII. Jag hade hört bra saker om den och nu skulle jag äntligen få se om det var som de andra hade sagt. Jag kan, så här efter filmen, bara instämma med de andra. Den här filmen var väldigt väl sevärd, med både action och humor. En sak som jag reagerade på dock var kopieringen av vissa scener som kändes identiska med hur det skedde i den första filmen från 1977, Star Wars IV. Nu får man vänta på att få se del VIII, den ska väl komma om ett år.

Kommentera

