Lite goda nyheter i alla fall

Idag var det dags för att återvända till optikern för att göra den årliga synkontrollen för kontaktlinser. Glädjande var det att få veta att jag skulle gå ner i styrkan igen. Jag hade på mig ett par endags linser med den gamla styrkan och ändå såg jag två steg mer än vad som borde vara skarpt enligt den nya styrkan jag fick i fjol.

Det gjordes även tryck mätning för att se efter om jag låg i riskzonen för starr, men även där har trycket bara gått nedåt varje gång vi gjort testerna, så även detta är ju skönt. Så jag ligger inte alls i närheten eller i riskzonen för detta.

Eftersom jag skulle cykla ner till stan och förbi väg/järnvägs bygget så packade jag ned kameran i lilla väskan när jag cyklade till optikern. Vädret är bra så jag behövde inget stativ eller sådant. Det märks verkligen att de slitit som djur denna veckan och lastbilarna har gått i skytteltrafik för att transportera bort jordmassorna som de gräver undan.

SLN_1602594.jpg

Väl hemma blev det bara till att dumpa av sakerna och sen hoppa in i bilen och köra iväg till Sularpsfarmen. Som befarat var det en jäkla massa folk där och det fylldes på med fler än de som körde där ifrån. Ägarna och de som jobbar där var precis som vanligt väldigt glada och sociala.

IMG_1262.JPG

Kommentera

