Galleri GotArt

Idag var det så dags för det underbart roliga och fruktansvärt trevliga radarparet, Christer Larsson och Eva Wistemar, att dra igång sin fotoutställning i Hammenhög på Galleri GotArt.

Min egentliga plan var att besöka dem i morgon och fota årets Fly-In idag, men med tanke på att väderleken bestod av ca 80% regn under dygnet så beslutade jag mig för att åka ner till Hammenhög idag istället eftersom jag inte kunde fota flyguppvisningen i alla fall.

Väl i Hammenhög så var det uppehållsväder och allt såg bra ut. Då jag var först på plats idag var inte ens dörren öppen in till galleriet, men det ändrades på ganska snabbt efter att jag stigit in. Den första jag möter när jag kommit in är Eva. Ett glatt tillrop, en go ”göttebörgs” kram och utdelning av en liten födesepresent till den nyliga födelsedags grisen så blev det en massa snack och presentation inför galleri ägarna. Efter lite snack dök även Christer upp och det hälsades och pratades. Samtidigt såg jag Susanne komma gående upp emot galleriet så nu var ”truppen” samlad.

Mycket snack, mycket tittande på foton och prat om både foton, kommande resor/projekt och lite mer prat om de foton som visades, det blev det sannerligen. Skönt var att Susanne och jag var nog på plats i ca 1 timme innan någon annan dök upp och Eva och Christer fick börja mingla. Susanne och jag tittade mer på fotona, pratade om dem och fick även med Eva ner i den nedre utställnings ”hallen” där hon snällt berättade om de fotona som hon ställde ut där.

Nu hade det börjat komma fler och fler folk, inklusive Christers föräldrar och syster, och Susanne och jag kände att nu kan vi lämna dem med gott hjärta och veta att de överlevde.

SLN_1605409.jpg

Härefter drog jag vidare ner till Simrishamn för ett besök på Skillinge rökeri för att inhandla lite fisk, jag var ju bara ca 5KM därifrån, och sen bar det av hemåt.

Väl hemma så hade det blivit uppehåll i regnandet och när jag körde förbi flygfältet så hade man precis landat med T28’n och det var inte mycket folk som var där (inte om man jämnför med vad det brukar vara) så det blev inte till att köra hem och ställa bilen, springa upp och byta kamera utrustning och cykla iväg. Nä nu fick det vara så för denna dagen tyckte jag.

 

 

Kommentera

