Landskrona Fotofestival

Så har den börjat, Landskrona fotofestival, och i går så hade jag bokat träff med Susanne Nilsson och Kajsa Lilius där. Först för en fika och sedan för att titta på utställningarna.

Medans Susanne och jag väntade på att Kajsa skulle dyka upp, det är ju det där med akademiska kvarten och sådant som ska till, så tittade vi på utställningen som var precis utanför Landskrona konsthall. När väl Kajsa dök upp så gick vi in och fikade. Därefter körde vi igenom utställngen på konsthallen så vi hade den avklarad. Därefter begav vi oss in på Citadellet för att först titta på utomhus utställningarna och sedan gå in på Citadellet och i alla fall titta på två utav de som fanns där.

Härifrån begav vi oss sedan in mot kassernplan där Kajsa avvek och gick till där hon skulle jobba och jag och Susanne påbörjade vår vandring för att titta på de andra utställningarna, först på Museet och sedan bort till Rådhuset, därefter vidare bort mot Teatern/Teaterparken och sedan bort till Tyghuset där Kajsa befann sig.

Jag får erkänna att jag har ju bara fjolårets fotofestival att jämföra med och jag får erkänna att årets festival kändes mycket sämre. Inga riktigt bra utställningar att se på. Vet inte om man koncentrerat sig på okända personer eller vanliga fotografer, för det fanns inget som verkligen talade för att det var kända eller professionella fotografer.

Vädret och sällskapet var dock toppen! 🙂

SLN_1606748.jpg

 

Kommentera

