Snårigt värre

Efter fotofestival besöket i söndags så när jag körde hem tänkte jag besöka solrosfälten i Lund. De flesta brukar ju välja de som är vid MaxLab/ESS men jag tänkte köra några hundra meter bort och gå på Brunnshögs stadsodling istället. Bilen parkerades och sen påbörjade jag vandringen mot solrosorna. Vad jag inte hade någon aning om eller tog i antagande var att JÄKLAR vad där var tistlar och annat skit som man först skulle passera innan man nådde solrosorna. SÅ, det var inte smart att dyka upp där i shorts kan jag lova.

Det var dock för lång tid kvar innan solnedgången verkligen inträdde så jag tänkte ta fotona som det var just då istället. Väl framme vid solrosorna så stod jag inför ett helt annat problem. För att nå solrosorna så behövdes antingen en stege eller stegbil, jäklar vad de var höga. Vad jag har förstått så är de borta vid MaxLab/ESS inte lika höga, så man skulle kanske satsa på att testa dem en dag istället.

Men fick en misslyckad bild som ändå gick att göra ngt kul av.

SLN_1606783.jpg

Kommentera

