Totalt i semesterläge

Idag var det så dags att återvända till jobbet, ett ställe som man varit bortkopplad från under de senaste 4 veckorna. Även om vädret inte varit det bästa alltid så har det funnits ljusglimtar under de här fyra veckorna.

Så idag var det till att stiga upp tidigt, okej ni som känner mig vet att jag varit uppe vid 6 tiden även under semestern, men idag blev det ytterligare lite tidigare så jag kunde vara på jobbet till 6.30.

Passerkort var framlagt igår så att jag skulle komma in på kontoret och allt annat var också fixat. Så iväg med bil tidigt (köper nytt reskort på tåget på måndag) och trafiken var väldigt lugn och behaglig och det var inget strul alls längs vägen.
Väl framme så svänger jag in på parkeringen och DÅ slår det mig att jag har glömt mina långbyxor hemma !!! *gaaaah* Vi får ju inte gå i shorts på jobbet trots att vi sitter gömda i en källare. Nåja jag får väl vänta och se vad cheferna säger. Gnäller de är det inte mer än att jag tar datorn och kör hem och jobbar hemifrån istället. ( Cheferna sa utan att tveka att det var OK att jag hade shorts, hmmm varför kan det då inte vara tillåtet annars också? Det är ju inte så att jag går i kortkorta shorts eller sönderklippta eller sådant. )

Så när jag lämnar bilen och är på väg till kontoret så slår en annan sak mig. Jag kommer fan inte ihåg vilket skåpsnummer jag hade!! Som tur var när jag kom ner till kontoret så var där ingen där (första personen kom efter ca 45 minuter) så jag kunde prova ett antal skåp tills jag hittade det som öppnades med mitt passerkort. Hade varit pinsamt att gå runt där och försöka öppna en massa skåp innan jag kom till rätt. *haha* Kände i alla fall att jag måste ha varit i totalt semesterläge i alla fall eftersom jag kunde glömma saker på detta sättet. Hoppas på att det går bättre i morgon.

SLN_1606781.jpg

 

Kommentera

