missad fotografering

I går var det dags för Regementets dag på P7 och jag var så inställd på att vara där och fota! Vädret var toppen, soligt och varmt. Vad kunde man mer önska sig?

Så vaknar man upp klockan 4 på morgonen av att man har en jäkla smärta i nacken och är stel i nacken och höger axel/skuldra. Nåja det kan ju gå över, det är nog bara temporärt. Försöker somna om igen men oavsett hur man ligger så är det inte ett bra läge för nacke eller axel och ömmandet fortsätter. Strax innan 6 inser man att det bara är att stiga upp istället.

Intar frulle och läser tidningen och löser korsorden och sen är planen att först ta en runda till bondens marknad på Drottningtorget i Malmö. När jag är på väg därifrån så inser jag att det kanske inte är så smart att köra bil nu. Har svårt att se åt sidorna och att böja huvudet bakåt för att titta i den inre backspegeln. Så väl hemma är det bara att fatta beslutet att jag INTE kommer köra till Revinge och Regementets dag. Istället blir det till att försöka strecha och tänja ut nack musklerna så att man kanske kan få sova ordentligt natten mot söndag istället.

Så det blir till att greppa boken och sätta sig i solskenet och njuta av solen så istället.

Natten mot söndag blev inte mycket roligare. Vaknade vid 3.30 av att jag låg konstigt och nog f*n smärtade det i nacken igen. Dock så lyckades jag denna gång somna om i alla fall och fick sova till strax efter 5 igen.
Dock har söndagen gått bättre och nacken känns lite mer ”ledad” igen. Nu får vi se hur vi ska klara natten tills i morgon. Men jag håller tummarna att det ska funka.

 

Kommentera

