Hur fan gör du?

Ja den frågan fick jag om och om igen när jag kom till jobbet igår. Det var ju inte precis så att någon kunde undgå det heller för den delen. Så det var bara att krypa till korset.

Det var nämligen så att när jag kom hem från jobbet i onsdags kväll och skulle ge mig på att cykla hem, så satte jag foten på pedalen, sparkade fart med den andra foten och skulle slänge benet över cykeln som jag alltid gjort och gör. Vad jag INTE hade koll på var att den fot som jag hade satt på pedalen först, den var inte så pass långt in att foten var stadigt där, så när jag hade fart och benet på väg upp, ja då snurrade pedalen runt och jag for i marken och som tur var (eller??) så hade jag shorts på mig så inga byxor som tog skada.

När jag dök i marken, lagom till att pågatåget kommit in och släppt av folk, så var det bara 1 (EN!!) person som frågade mig hur det gick, de andra bara tittade och gav sig sen iväg. Nåja, inget brutet förutom stoltheten att kunna cykla. Så jag tackade honom för att han frågade och sa att allt var okej, sen hoppade jag på cykeln och cyklade hem. Väl hemma så kunde man först våga titta på hur det gått. Två välskrapade knän var resultatet, så av med byxor och strumpor och sen in i duschen och på med iskallt vatten för att döva känseln och sen tvätta med tvål och vatten.

Så igår blev det bil till jobbet (inte en chans att jag kunde böja knäna för att komma över cykeln eller cykla) och man gick väl ungefär som en bättre 150 åring *haha*

Så ja, man kan fråga sig hur fan jag gör. Jag kan väl bara svara ärligt och säga att jag är jävligt klantig.

Kommentera

