Höstfotografering i Alnarps parken

I går gjorde vi, ett gäng på 29 personer, slag i saken och samlades i Alnarpsparken för lite höstfärgs fotografering. Dagen såg ut att bli en relativt bra dag. Inget regn var planerat.

Första delen av dagen där spenderade jag med att försöka fånga höstfärgerna i trädens lövverk. Dock hittade vi inte alla de färger vi hade hoppats på, brunt och gult hittade vi mycket av, men inte så värst mycket rött eller oranget/brandgult. Men vi fick ta vad som erbjöds.

SLN_1608084.JPG

Vid 13.00 tiden samlades vi vid picknick borden framför Alnarps slott, här hade vi först lite fika och sedan upp till slottet för att ta ett gruppfoto. Därefter hade vi ytterligare tid för oss själva för lite mer utforskning av parken. För min del så blev andra delen av dagen till att spendera inne bland de ett-åriga växterna. Här kunde man nu se tydliga tecken på att det var höst, mycket var färdig utblommat. Efter ca 1.5 timme här kände vi att det var dags att återvända hemåt. Väl hemma insåg jag att jag hade betydligt fler tagna bilder än jag hade förväntat mig. Tyckte inte alls att jag hade knäppt så många foton. Men där ser man.

SLN_1608161.JPG

En riktigt trevlig dag blev det, med många gamla bekanta liksom många nya att lära känna.

Kommentera

