Full rulle

Så var det ånya en vecka som inte blev som jag planerat. Förra veckan var min plan att på torsdagen skulle jag dra iväg och handla efter jobbet så att jag på fredagen kunde komma hem och bege mig till Eslövshallen för att fota en handbollsmatch.
Vad hade jag inte kollat upp??? JO det var ju en Champions League match på torsdagskvällen!! Så då fick det bli till att handla snabbt och sen köra hem och slänga kamera ryggsäcken på axeln och springa iväg till Eslövshallen.
Väl där, i tid och allt, så är det bara att knata ner på golvet och sätta ryggsäcken på golvet och börja montera kamera/glugg… ELLER??
Nja, jag satte ryggsäcken på golvet och sen kom han som var ansvarig för tvsändningen fram till mig och skulle prata, inte något om varför jag var där eller att jag var i vägen, utan bara för att hälsa och prata. OJ!! Så gör aldrig SVT eller andra tv-bolag när det gäller handboll. När han var klar så monterade jag ihop kameran och skulle göra mig redo för nationalsångerna och sådant, då kommer den ena fotografen efter den andra fram och börjar förhöra sig om vem jag fotar åt, eller vem jag säljer bilder till. *haha* Är de så oroliga för att de ska ha konkurens? Jag kör mitt eget race och bryr mig inte på de andra.
Så ska nationalsångerna igång och jag tänker då ta gruppbilderna på de båda lagen. OOOOPS! just det, jag skulle laddat batteriet!! FUCK!! tur man bor nära, så när nationalsångerna var slut så smet jag hem och hämtade en annan kamera där jag hade batteri som fungerade i alla fall. Det har varit en massa strul sen sist jag fotade så jag hade helt glömt bort att ladda kamera batterierna!! Men jag kan lova, efter CL matchen i pingis så åkte laddare och batteri till min ordinarie sportkamera med till jobbet och blev uppladdat under förmiddagen, så jag var redo inför handbollen på fredagskvällen. 🙂
Pingisen? jo det blev en långdragen historia, som tyvärr slutade med vinst för bortalaget med 3-2. Men då hade de spelat i 4 timmar!!

SLN_1609690.JPG

Kul var att mina bilder blev uppmärksammade av motståndarlaget och de delade ut mitt album, så nu fick man lite fler besökare som man inte hade tidigare. Den 16 är det dags för nästa CL match, då får jag se till att ha batteriet fullt 🙂 Fast först blir det kanske en seriematch nu den 6’e redan.

På fredagen var det så dags för handboll igen. Var på plats i tid, med FULL-laddat batteri! Satt på läktaren under uppvärmningen och blev då varse en domare som stod och viftade med båda armarna mot mig, så det var bara att vinka tillbaka. När det sedan var dags för matchstart kom hon springande bort dit där jag stod och började redan ett antal meter ifrån mig att skrika ”heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej” *haha* Kul när man är igenkänd och inte ”hatad” för att man står där. När hon kom fram så skulle det fist-bumpas och sådant, det är väl OK så länge det är domaren som initierar det, annars kan man ju råka illa ut om man rör domaren.
Matchen var väl ingen ”fin handboll” precis, men den sista kvarten av andra halvlek så kändes det som att Näsby inte hade orken, så helt plötsligt började målskillnaden bli större och större. Så en välförtjänt vinst till ”himmapågarna”.

SLN_1609862.jpg

Kommentera

