hind sight

Så fick jag då för mig att skriva lite igen. Var har hänt den senaste tiden då?
2 av mina kameror och två objektiv är sedan 3 veckor tillbaka ivägskickade till Nikon för fullständig genomgång efter ha blivit dränkta under släckningsarbetet. Ringde till Mattssons i går för att kolla om de hade hört något från Nikon men det enda de hade registrerat var att det var mottaget hos Nikon den 1 Februari, så jag får fortsätta vänta. De estimerade ju mellan 2 och 4 veckor, så jag borde väl få svaret snart.

Så länge får jag låna en D4 av en fotokollega när det är dags att fota sport, och jag har lånat en 70-200mm/F2.8 glugg av en kompis på jobbet. Så när det är sport har jag i alla fall något att fota med. Dock fick jag lämna tillbaka kamerahuset i fredags då ägaren behövde det när han skulle iväg och fota en konsert. Men det gör inget, det är ingen match förrän på lördag nästa vecka och då är han också där, så då lånar jag huset igen 🙂

Det har fotats innebandy och det har fotats herrhandboll den senaste veckan. Förra fredagen var det ett hemma derby i innebandy mellan Eslövs IBF och Frosta IB. Man hade ränkat med en hel del folk från Höör så man flyttade matchen från Sallerupshallen till Eslövshallen, vilket gjorde att jag valde att gå dit och fota. Innebandy är väldigt olikt handboll att fota och jag har väl inte riktigt kommit in i hur/vad som man ska koncentrera sig på att fota, men det är alltid kul att prova i alla fall.
Eslövs IBF blev i alla fall glada för bilderna och att jag delade med mig av dem på deras hemsida på FB.

16601888_1257552444280465_3794365340466096162_o

Sedan var det dags för ett nytt derby i tisdags, då i herrhandboll division 3 södra. Eslövs HF spelade mot Ligu 1 från Lund. Ligu ligger sist i tabellen och ja det visade sig ganska snart varför. Det var inte så att Ligu bestod av unga killar, utan det var typ samma ålder som killarna i Eslöv och inte var de veka heller utan de smällde på lika bra som Eslöv gjorde. MEN, skillnaden var i att Eslöv hade en spelplan, det hade inte Ligu precis och efter 15 minuter stod det 11-4 till Eslöv och det var en ledning som man inte släppte. 8 måls vinst blev det till sist och då hade man även fått se, och råkade fota, ett anfall där en Eslövsspelare blev knuffad under ett upphopp och landade på ansiktet i marken. Det smällde bra och han blev liggande ett litet tag innan han kunde ta sig upp på benen igen och ta sig ut från plan för genomgång och säkerställa att han kunde fortsätta spela.

16797924_1260214400680936_7743405152147555326_o

 

 

3 reaktioner på ”hind sight

  1. På första bilden lyckades du fånga en av mina nyaste kollegor. 🙂

    Behöver du låna kamera, har jag att låna ut. Ägnar mig mest åt redigering av Kubabilderna så kameran bara ligger här utan att användas. Fast den kanske inte duger till sportfotografering. 🙂 Även objektiv finns till utlåning.

    1. Jasså? jobbar du ihop med Mattias?

      Min D800 klarade sig från rök och vatten, så den har jag ju till att använda, men just för sport så är den långt ifrån ultimat. Men tack för erbjudandet. Tycker att jag borde få något besked i dagarna nu om vilken bedömning de gjort på Nikon. D5’an har jag ju garanti på så den blir kanske åtgärdad i alla fall.

Kommentera

