Men SUCK!!

Idag fick jag ett mail från försäkringsbolaget om brandskadan. Nu ska man försöka utröna ersättningen till mig för det som blivit skadat.
Lite trött blev man när man såg att det är 7 st A4 sidor med saker som jag ska fylla i information om när det är inköpt, ny-pris, samt bifoga bilder och kvitton på inköpen !

Hmmmm, kvittona ligger ju nedpackade i flyttkartonger på saneringsföretaget och jag har INTE foton på alla sakerna som de har listat upp, så hur har de nu tänkt?? ska jag ta ledigt en dag för att åka in till saneringsfirman och plocka fram alla sakerna som de har på listan och fota var och en av sakerna samt rota igenom alla kartongerna för att hitta var de har lagt ner den pärm som har de kvitton som är insorterade och sedan leta efter det som inte är insorterat än?? Kommer ta en evighet att göra det.  Dessutom, de saker som är uppraddade som skadade men som varit inköpta när jag varit iväg på semester resor, där har jag ju inte kvitton, ska jag då dessutom även räkna in reskostnaden till det landet där det är inköpt också ? Det kanske man skulle göra för att få ut lite från dem för sakerna.

Får skriva ut listorna på jobbet på måndag och försöka lista ut vad jag kan och inte kan fixa kvittot på.

Kommentera

