Lyckan var kortlivad

Den 31 mars gick jag ett efterlängtat samtal. Mattssons foto ringde och meddelade att mina kameror och objektiv hade anlänt från Nikon. Så efter jobbet var det en exhalterad jag som körde in till centrum och hämtade en ‘godiskartong’ ! Sedan hem o lämna utrustningen o sen iväg o få handlat. På lördagen så var ljuset okej och då packade jag upp kamerahusen, objektiven samt läste på service kvittona om vad man hade gjort på mina saker. Objektiven monterades på och minneskort stoppades i. Kamerorna startades och… men va faaaaaaan!! På D700’n fungerade inte främre skrollhjulet alls, på batterigreppet fungerade det dock. Monterade på ett annat objektiv men samma fel där så med andra ord var det inte objektivet som var kasst. D5’an fungerade okej..eller?? NÄ, bakre fokusknappen på batterigreppet fungerade inte alls, främre skrollhjulet på batterigreppet tog foton i takt med att du snurrade på hjulet o hade man objektiv påmonterat så flyttade skrollhjulet på de interna linselementen i objektivet, avtryckaren på batterigreppet avfyrade bilden så snabbt du bara lade fingern på den. Gjorde fabriksåterställning på kameran men inte hade det någon förbättrad funktion. Så packde ner kamerahusen i kameraväskan, väl insurrade i bubbelplast, och på måndags morgonen lånade jag en cykel på jobbet och cyklade in till Mattssons för att vara där när de väl öppnade. Två förvånade säljare stod bakom disken när koockan blev 9 och man öppnade dörren o jag var första person in. De fick testa kamerorna och kliade sig i huvudet rörande D5’an och utbrast ‘hir i helvete ska vi förklara det här i felrapporten?’, en ny felrapport skrevs och med stora bokstäver längst upp skrev man OMREPARATION!! Meddelade dem gladligen också att jag inte tänkte betala något för omreparationen och att jag förväntade mig sakerna tillbaka snarast.

På fredagen hörde jag av mig till Mattssons för att fråga om status men fick inget svar, på måndag förmiddag ringde man och förklarde att husen var tillbaka. Jag bad dem testa husen så att jag inte behövde ta hem dem o sen åka tillbaka in igen dagen efter. På eftermiddagen när jag kom ner så höll man på att testa husen för fulla muggar o hade inte hittat något mer fel. Dock bad man mig göra fullständiga tester när jag kom hem. Så gjorde jag och kunde inte hitta något fel. På tisdagen gjorde jag ett nytt test igen gör att försäkra mig att allt nu stod rätt till. 

Så nu ska jag bara skriva ihop ett mail till service chefen på Nikon och förklara för dem hur dålig jag tyckte servicen varit denna gången. 

Annonser

2 reaktioner på ”Lyckan var kortlivad

    1. Jasså? Vad inhandlades då? Just nu så sitter jag och försöker författa ett brev till supportchefen för att förklara mitt missnöje med supporten jag fick denna gången.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s