Attackfoto Köpendanmark

Blev inbjuden till en Attackfoto träff i Köpenhamn som skulle ta plats i början av Maj månad. Vi blev totalt 10 personer som sammanstrålade för en helgs fotografering (fredag-söndag för de som kunde/ville), själv var jag dock bara med på lördagen.

Susanne och jag sammanstrålade på stationen och hoppade på tåget mot Köpenhamn och vi skulle få följe när vi anlände till Malmö utav Maria Eklind.

Väl i Köpenhamn sammanstrålade vi på bageriet mitt emot stationen och när de som behövde det hade intagit sin frukost så gick vi ut på lite promenix. Planen var att börja den dagen på Fisketorvet och sedan gå längs sydhamnen och bort till Nyhavn där vi skulle fika och sedan bort till Botansike Have.

Vädrets makter var verkligen med oss och solen strålade väldigt starkt från skyn. Själv så hade jag inte tänkt så långt riktigt så jag hade kommit ihåg att köpa en ny keps eftersom mina försvann i branden i början av året. Så det blev en dag då man svedde svålen så att säga.

Det var en del nya ansikten man träffade och lärde känna samt en del gamla goa’ vänner.

Vi hann med att se Fisketorvet, undvika att bli överkörda av cyklister som kom i rusande hastighet längs med Cykelslangen, nedtrampade av de som sprang ett lopp i stan (tror det hette Nörrebro racet), eller bli överkörda av bilar och bussar. Så vi gjorde en bra insats.

Det blev inte så många bilder för min del som det blev för en del av mina medfotografer, men jag är kanske lite för restriktiv med att fota. Dock hittade jag, när vi fikade på Islandsbrygge, ett gäng som spelade kajakpolo, och där var jag nog den ende som ödslade lite bilder. *haha* Sportnörden i mig fick fart på avtryckare.

34684901802_c4cf0bb07d_o

Lunch var väl egentligen inplannerat på streetfood området på Papiersöen, men där var så smockat med folk att vi avvek från den planen och sökte oss upp i Nyhavn istället. Efter en intagen lunch begav vi oss upp till Botaniske Have för att sondera terrängen lite och se vad som kunde hamna på bild där. Här blev det både naturbilder och personbilder för min egen del. Dock MÅSTE jag lära mig av med ”rädslan” att fotografera folk känner jag. Om det är i sportsammanhang har jag inga problem, men när det gäller privatpersoner så är jag fortfarande väldigt obekväm med det. Vilket bland annat visade sig i att en bild som jag tyckte såg helt perfekt ut när jag hade den i sökaren, blev så suddig att jag slängde den direkt när jag kom hem. Varför? Därför att jag var så snabb med att ta ned kameran för att de som hamnade i bilden inte skulle märka det, vilket jag gjorde INNAN bilden var helt tagen.
Dock fick jag andra person bilder som jag var nöjd med så det var ju inte en komplett katastrof.

Inne på Botaniske have hittade vi både det ena och det andra. Min favoritbild från det besöket, eller i alla fall besöket inne på Palmehused, vad nedanstående bild.

34684892952_cf18d7622c_o

Kommentera

