Kransen är uppe!

I går när jag kom hem från jobbet så hade man äntligen hängt upp kransen på taket! Nu är med andra ord taklags kransen uppe och man har plockat undan allt ”skit” som legat på tak och byggställningar.

Jobbet invändigt fortgår och varje morgon ca 6.40 så kommer bilarna och man sätter igång. Man är ju allt lite nyfiken på hur det ser ut nu där inne och hur det kommer se ut när det är helt klart. Har ju själv valt tapeter o så, men att bara se en rulle så där är inte det samma som att se det uppe på en hel vägg. Men jag hoppas i alla fall att det kommer passa. Nu börjar det också närma sig inflyttning. Eftersom man inte fick slutbesiktning förrän den 2 augusti så funkar det jättebra för min del eftersom jag börjar min sommarsemester den 3 augusti. Så nu behöver jag inte ordna med så att någon annan kan ställa upp mitt i sommaren för att jag ska kunna vara med när vi väl får börja flytta in igen.

Sitter nu och tittar igenom lite här och var för att se om jag kan hitta möbler som jag kan tänka mig vilja ha. Ska ju köpa det mesta nytt, så det är en hel del saker som ska införskaffas. Tänkte ju dessutom vara ute i så pass god tid så att leveransen faktiskt kan ske när jag väl får flytta in.

Tror att mest nyfiken är jag nog på mitt helt nya kök (som både är nytt materialmässigt men även planeringsmässigt) samt mitt badrum.

Kommentera

