Veckans fönster – Dansant

Susanne lyckas då med att hitta på del konstigaste sorternas fönster teman, men som tur är så tillåter hon fri tolkning av ämnet så det ska nog gå denna gången också.

Mitt bidrag denna gången fångades i lördags när det var så svinkallt. Jag och två arbetskollegor och fotokollegor beslutade oss för att den en heldag med kamerorna och det blev en 10 timmars foto dag. Jag håller fortfarande på att arbeta mig igenom de fotona jag tog, men fick snabba på med ett par stycken för att kunna vara med här.

Vi började vår fotodag här:

 

Det blåste kallt om snudan på en och man kunde inte vara utan vantarna allt för länge. Dock så tyckte jag att den här såg väldigt dansande ut där den snurrade runt likt piruetter.

Så jag bestämde mig för att detta skulle bli min tolkning av det dansande fönstret 🙂

Fler trevliga dansande fönster hittar du här

6 reaktioner på ”Veckans fönster – Dansant

  1. Självklart ett dansant fönster! Ljuset bör ju dansa rätt rejält genom rutorna när fyrskenet är i gång.

    Och fy vad kallt det måste ha varit där. Modiga ni är som gav er ut i kylan.

    1. det var -16, soligt och en del blåst (dock inte så farligt) men det tog inte många minuter förrän man hade lite svidande i kinderna, näsan och öronen trots att man hade mössa och allt på sig. Men det var trevligt och det blev ett par hundra foton totalt. Det värsta var kanske att jag, när vi var ute och fotade, fick ett MMS från en kollega i Sydney som skickade en bild på hur varmt och soligt det var på stranden där!

  2. Oh, jag vet hur kallt det kan kännas när vinden dansar (oj) runt kinderna där nere! Det känns nästan mindre kallt här med -25….men en härlig bild blev det allt!

Kommentera

