Satte hjärtat i halsgropen!

Detta är en dag som är öronmärkt för mig, och inte för något gott!

Fjolåret har sina hemska minnen från just denna dagen. Minnen som etsat sig fast i mig men som säkert kommer mjukna upp med åren som går.

I år så började det med att jag vaknade och var trött som en gnu, kom hem från julfesten i natt och fick ändå sovit 5 timmar innan jag vaknade. Satte igång virus scanningen på datorerna så att det fick stå och tugga klart för sig själv.
Vid 7.20 hoppade jag in i bilen och körde in till stan och besökte ett av bagerierna/cafféerna och inhandlade lite frukostbullar, det tyckte jag att jag var värd idag.  🙂

Sen hem och slänga i sig frukosten och få undan disken och dylikt och sen var klockan 09.00 och det var dags att ta kameraväskan och ge sig iväg och fota en träningsmatch i damhandboll. En match som gick som man räknade med, förslust för hemmalaget *suck*

Därefter var jag inbokad på att sticka iväg och handla och göra lite andra ärenden. Så snabbt packa väskan, slänga på sig jackan och sticka hem för att lämna kameraväskan och sen iväg till bilen och ge sig iväg. Kommer ner till bilen och inser.. Var fan är plånboken???

Hem igen och vända upp och ned på lägenheten och leta som en galning på alla möjliga och möjliga ställen. Tillbaka till Eslövshallen för att söka igenom om den var kvar där (vilket kändes som omöjligt eftersom jag inte tagit fram plånboken där, och jag drar nästan alltid igen dragkedjan till innerfickan där jag har plånboken) men hittade inget och varken sekretariatet (det pågick en annan match nu) och kollade med kiosken, men ingen hade sett eller fått in något. Hem igen samma väg som jag gick till/från hallen tidigare på morgonen, men inget där. Vända upp och ned på lägenheten igen när jag kommer hem, sen ner och vända ut och in på bilen för att se så den inte trillat ut i bilen. Sen cykla ner till bageriet/cafféet där jag var i morse för att kolla om jag tappat den där eller utanför och någon hade lämnat in den, jag vet det låter jävligt långsökt att folk ska var så ärliga att lämna in en plånbok med bankkort och sådant i! Nope de hade inte fått in eller hittat något.
Hem igen och se till att flytta över de pengar som fanns på kontot kopplat till bankkortet så att där bara var ett par hundralapper kvar.
Vände upp och ned på lägenheten IGEN !! hittar fan INGEN plånbok nånstans!

Tänkte ge stan en chans till, så tar cykelpumpen och pumpar luft i min cykel (kände i veckan att den var i behov av att få luft i sig) och när jag då står där och pumpar så får jag ett samtal på mobilen!! Det är min fotokollega från i morse. Jag svarar med en gång och får som svar från honom ”det är från polisen, är du papperslös?”

Han berättar då att en god vän till oss, via handbollen, just nu sitter i Eslövhallen och sköter sekretariatet och HAN har fått in min plånbok!! SNACKA om att jag hade ett helt gruvras som trillade från mina axlar!! Så avsluta samtalet, på cykeln och iväg till hallen och leta upp honom. MIN PLÅNBOK!!! Med ALLT KVAR!!!
Visade sig att plånboken hade varit i innerfickan, men jag hade INTE dragit igen dragkedjan tillräckligt och plånboken hade trillat ur och lagt sig mellan ryggstödet på den stolen jag hade hängt jackan över och den lilla öppningen som är mellan avsatsen från raden bakom stolen och den framförvarande stolsraden.
Där hade varit en handbollsmatch efter den jag fotade och ingen hade reagerat på att där låg en plånbok. Nu höll ytterligare en match på att spelas och det var precis innan denna match som en person, som satt två rader bakom där jag hängt min jacka, rest sig för att gå upp till kiosken som han hade sett något som såg ut som en plånbok som låg inkilat mellan ryggstödet och avsatsen, och han hade sagt till i sekretariatet och de hade tagit hand om plånboken. Som tur var så kände då vår gemensamme vän igen mig från körkortet (alla känner apan….). Så nu har jag, efter 3 timmars letande och oroande, fått igen plånboken och SLUPPIT att spärra alla kort och sådant stök som det medför.

*pustar ut lättat*

 

Lämna en kommentar